oslo dag 2 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van lianne broek - WaarBenJij.nu oslo dag 2 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van lianne broek - WaarBenJij.nu

oslo dag 2

Blijf op de hoogte en volg lianne

12 Augustus 2016 | Noorwegen, Oslo

Ik lig nu in mijn heerlijke bedje in Oslo bij te komen van een erg lange eerste dag, en na te denken over de fijne laatste paar dagen die ik thuis in Nederland heb gehad samen met familie. Het was fijn om nog iedereen even te kunnen zien voor ik wegging :). Afscheid nemen vond ik erg lastig en natuurlijk waren er ook tranen op Schiphol. Het idee om zo lang weg te gaan van huis en van Matthijs is erg wennen.. de tranen bleven komen maar wachtend in de rij voor de douane vond ik dat het klaar moest zijn. Ik ga naar een prachtig land waar ik zoveel vette dingen ga meemaken. Ik ben klaar voor dit avontuur en moet daar zelf ook een beetje vertrouwen in krijgen.
Omdat het wachten voor de douane best lang duurde, hoefde ik ook niet meer veel tijd te doden tot het vliegtuig ging. Ik vloog om kwart voor 11 met Sas en zou om half 1 aankomen in Oslo. In het vliegtuig zat ik op een helemaal lege rij, niemand naast me, ook aan de andere kant van het pad niet. Dat vond ik al een beetje gek.. en later bleek waarom dat was. Ik had per ongeluk een sas plus ticket geboekt ipv een sas go.. dus kreeg ook een gratis maaltijd aan boord, haha vandaar dat mn ticket wat duurder was (oeps haha).
We kwamen op tijd aan op Oslo gardermoen en keek al erg op tegen hoe ik het ging doen met 2 zware koffers en een backpack. Ik moest namelijk eerst mn sleutels ophalen in het centrum en dan naar campus gaan. Gelukkig had ik al wel een beetje uitgestippeld hoe ik daar moest komen maar in een vreemd land is dat toch een stuk lastiger. Gelukkig kwam ik bij de bagageband een meisje tegen die op dezelfde campus ging wonen en konden we dus samen onze sleutels ophalen en erheen gaan (fijn!!). We hebben samen voor hetzelfde appartement gekozen dus dat is fijn dat we in ieder geval elkaar kenden! Aangekomen op campus (om 1700 uur, dus 4,5 uur later haha) kwamen ook onze huisgenoten tegen. Twee jongens, 1 Nederlander en 1 Australische. Ze hielpen ons onze koffers naar boven te slepen want daar hadden we nog amper energie voor haha. We hadden gekozen voor een gerenoveerd appartement, dus alles is supernieuw en super schoon (ook fijn!!). Maar wat we niet hadden verwacht is dat we 2 badkamers zouden hebben (en 2 wcs), dus echt super. Enige minpuntje is dat het helemaal leeg is afgezien van een bed, kast en bureau dus moesten we savonds gelijk naar de ikea die dat 23 uur open was. Daar gingen we heen met nog 2 andere meisjes, ook Nederlands. Daar kochten we wat bekers, pannen, potten, kleerhangers en wat decoraties om de kamers wat op te fleuren. Vandaag gaan we even kijken in andere appartementen want we hoorden dat daar nog heel veel spullen liggen van vorige bewoners die we misschien kunnen overnemen (zoals bestek enzo). We waren pas half 1 terug van ons tripje naar de ikea, dus was doodop en ben gelijk gaan slapen. Zoals ik al zei, het is een heerlijk bed dus lag gelijk in coma haha.
Vandaag gaan we onze welkomstpakket ophalen op de uni en verder zien we wel. De komende dagen hebben we ook genoeg gepland dus vervelen zullen we ons niet :)

Dikke knuffel,

Lianne

  • 12 Augustus 2016 - 10:56

    Pappa:

    Super leuk je eerste blog berichtje ben zo apen trots op je hoe je alles geregeld heb en een ietsje te duur reis ticket haha maar ook wel weer lekker ik kijk er naar uit wanneer je weer wat schrijft .kus pap

  • 12 Augustus 2016 - 11:26

    Janneke:

    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en lekker hebt geslapen. Het avontuur kan beginnen! Leuk om je blog te lezen. Liefs Janneke

  • 12 Augustus 2016 - 12:17

    Mama:

    Hoi schatje, blij met je blog en te lezen dat je het naar je zin hebt. Spreek je snel face timen

  • 12 Augustus 2016 - 12:22

    Mama:

    Kusjes en knuffels

  • 12 Augustus 2016 - 12:58

    Je Nicht:

    Hey schattie! Top gedaan zo toch? Zo zie je maar, je komt snel al mensen tegen, waar je het goed mee kunt hebben! Appartement ziet er super uit, het filmpje ging al gauw rond! ;)
    Heb oma ook de link gestuurd.. Wie weet dat ze het voor elkaar krijgt.
    Geniet lekker daar, en maak veel foto's, want deze tijd is goud waard!
    Love you! Xxx Jen

  • 12 Augustus 2016 - 13:46

    Iris:

    Wat ontzettend leuk om te lezen :) Je gaat daar een top tijd krijgen!! Dikke kus

Tags: oslo

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

lianne

Van Augustus tm December ga ik studeren aan de universiteit van Oslo. Via deze blog zal ik al mijn verhalen en avonturen met jullie delen!

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 5119

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: